maandag 3 november 2008

Verkiezingen in de VS op de Amerikaanse tv

24 uur per dag. Op bijna alle zenders. In het Engels, Spaans, Italiaans, Japans en wellicht Chinees of misschien Koreaans. Inmiddels weet ik van een ervaring op de University of Oklahoma dat een Chinees alleen via het Engels met een Koreaan kan communiceren!!

De zenders zijn niet alle neutraal. Fox, een zender geloof ik met een nationaal bereik is pro-McCain en Ms Palin. Ik heb nu al wel 10 keer gezien dat Obama in januari 2008 zijn twijfels heeft uitgeproken over het handhaven van de kolenmijnen in de VS. En het winnen van kolen is in twee swing states van enorm groot belang. 't Gaat om Pennsylvania en Ohio.

De andere Engelstalige zenders - CBS, NBC en CNN - vind ik allemaal redelijk neutraal. Ze laten steeds vertegenwoordigers van beide kampen aan het woord. Hoe dat op de andere talen kanalen is, weet ik niet. Ik zap er snel langs.

De verkeizingen morgen zijn spannend. Helaas hebben we er als Europeanen geen invloed op.

2 opmerkingen:

ak zei

Beste Piet, ik neem aan dat jij het meeste heb geschreven, muzikale "geschiedenis" blijft altijd leuk! Ik ben benieuwd wat The Big Apple gaat brengen aan muzikale grootheden.

Doe Ali de groeten,

Ad

P. zei

Ad,

Komt nog. Ik heb nog gisteren energie tekort. Ik moet eerst even bijladen.